Jeg læser ikke denne gruppe, og skriver ikke dette indlæg!

Erik Lange wrote:
> Hvorfor arbejder du ikke aktivt for dine it-politiske
> mærkesager, i de forumer der er skabt til dette

Jeg er med i sslug.itpolitik, listen på softwarepatenter.dk (nær død),
IT-politisk Forening (flemming et al, syntes død), IDFR (skiftet
navn, komitee liste død? er jeg stadig med der?), Eurolinux,
tomat listen, sslug@sslug, og modtager flere nyhedsbreve fra
diverse sites (OIO, CEDI, TIIP) følger Comon/CW/newz.dk dagligt
og checker periodisk googler for internationale patentnyheder, og
diverse sites for nye artikler om økonomi af patenter. Og vedligeholder
og updatere www.softwarepatenter.dk et par gange om ugen.

Fortæl mig hvilke forumer mangler jeg at være med i?

Problemet er ikke mangel på forumer, men at der er for mange
af dem, og ingen af de mange forumer er istand til effektivt
at kommunikere og/eller samarbejde med alle de andre. Derfor
er det politiske arbejde ukoordineret, sporadisk og ineffektivt.

Det er præcist ligesom source-forge, der er fyldt med døde
projekter, fordi folk hellere vil starte et eget projekt,
end at bidrage til et eksisterende projekt.

Vi source-forge'r os til døde med alle de forbandede forumer!

Af samme årsag regner jeg med at det vil lykkes os at tabe
softwarepateant direktivet sagen, og derfor spilde flere års
arbejde for en masse mennesker! Heldigvis er nedelaget i syne,
så vi behøver ikke at vente så længe før pinen er ovre, og
livet går vel vidrer efter tanden er trukket ud, også selvom
det betyder patenterede DRM operativ systemer og streaming media.

Anyways, så er det derfor jeg til tider forsøger at skubbe
til diskussionen, for at få folk til at fokusere på målet,
istedet for kun at se et skridt frem, og så falde over
fødderne.

Mht. tage afstand, angreb på person, underbygge påstand,
udokumentere vrøvl...

Livet er forkort til at den diskussion.

Min holdning er at skære tabene fra, og så fortsætte
uden at se tilbage. Don't bitch so much about it!

Jeg har nu sendt to indlæg til denne tråd, formodeligt
vil den fortsætte lang tid endnu, uden nogen som helst
positive resultater og måske nogle negative resultater.
Det har jeg ikke brug for at spilde mere tid på.

--
          Mvh. Carsten Svaneborg
       http://www.softwarepatenter.dk