On Fri, 04 Apr 2003 13:58:42 +0200, Carsten Svaneborg
<sslug@sslug> wrote:

>Hej!
>
>Spørgsmålet er om lærdommen fra de forudgående erfaringer
>er formuleret, formidlet, og forstået, og om der er taget
>skridt til at forhindre at det sker i fremtiden.

Så længe sagens hovedperson end ikke kommenterer den fremsatte kritik,
så kan jeg ikke se hvilke skridt der er taget for at forhindre at det
gentager sig i fremtiden :-(

Der er så to muligheder, så vidt jeg kan se:

1. Kritikken vurderes som grundløs, og Anne fortsætter efter genvalg.

Jeg kan personligt ikke ignorere den kritik der har været fremsat af
kavlificerede og demokratisk valgte bestyrelsesmedlemmer, og så længe
Anne ikke kan tilbagevise kritikken, kan jeg ikke stemme for Anne ved
det kommende valg.

Hvorvidt Anne genvælges eller ej,  vil sådan set ikke ændre ved min
holdning og jeg vil fortsat være kritisk overfor om Anne vil varetage
SSLUG's interesser på bedste vis.

Jeg vil alene af den grund (der er også andre) ikke stille op til
valg, da jeg ikke vil risikere at skulle samarbejde med Anne i en
bestyrelse, på den facon hun hidtil har praktiseret. (Jeg har erfaring
fra "bestyrelsesarbejde" med Anne fra komiteen bag IDFR). Det ermin
opfattelse at mange kavlificerede tidligere bestyrelsesmedlemmer har
samme holdning,hvorfor jeg efterhånden må spørge mig selv, om Anne's
blotte tilstedeværelse på en kandidatliste ikke gør mere skade end
gavn, da hun er den direkte årsag til at nogle vælger ikke at stille
op. Hvad er det Anne gør så godt, at hun skal ha' lov til at holde
disse kræfter ude af bestyrelsen ? Vi ender jo med, at kun en lille
håndfuld af Anne's soldater vil stille op, hvis ikke hun kan
overbevise kritikkerne om, at hun er istand til at samarbejde og indgå
i en konstruktiv dialog :-(

2. Anne genvælges ikke, så der ikke kan opstå tvivl om at tingene
gentager sig.

I dette tilfælde er det ligegyldigt om kritikken har været grundløs
eller ej - evt. fejl fra Anne's side vil ikke kunne gentage sig. Case
closed!

Såfremt Anne ville gå i dialog med hendes kritikkere, kunne vi
naturligvis også komme frem til en tredie mulighed,  nemlig at Anne
tager kritikken til sig, og meddeler at hun vil deltage i dialog med
resten af bestyrelsen når hun bliver bedt om det fremover. På denne
måde kunne Anne muligvis genvinde min tillid, og jeg ville kunne
stemme for hende ved et kommende valg - men det er jo nok ikke en
realistisk mulighed :-(

Hilsen,
Erik L.