---------------

> Hov hov!  Du lægger ord i min mund nu.
>
> Om Annes udtalelse om at det hele bunder i uenighed mellem teknik og
> politik skriver jeg, dirkerte til Anne:
> "Det er løgn Anne."
> Undeforstået det er jeg ikke enig i.

Når du siger "Det er simpelt hen løgn med uenigheden om foreningens
IT-politiske arbejde, Anne!", så siger du også at Anne lyver. Hvordan
skulle vi vide at du i virkeligheden slet ikke mener at Anne lyver, men
blot ikke er enig med Anne? (Man kan jo godt være uenige uden at nogle af
parterne lyver.) Havde du skrevet dét, havde kunne undgå de æreskrænkende
udtalelser. Det er en alvorlig anklage mod folk at sige at de lyver. Hvis
det ikke er det man mener de gør - eller ikke har meget gode grunde til at
hævde det - bør undlade at sige og skrive det.

> Men ja, jeg synes Anne har opført sig arrogant,

Nu skrev du jo noget andet, nemlig: "Det er din [altså Annes] arrogante
opførsel." Det er en injurerende udtalelse fordi den generaliserer om Annes
væremåde og dermed hendes person. Hvis du havde skrevet at du synes Anne
har opført sig arrogant i konkrete sammenhænge, havde din udtalelse ikke
være injurerende. Men jeg synes stadig ikke at dit belæg for at Anne har
opført sig arrogant i sagen om Erik og Infosoc, er overbevisende. Man kan
udmærket argumentere for andre fortolkninger, f.eks. at hun af hensyn til
sagen mente at hun opførte sig på den klogeste måde. NB. Jeg siger IKKE at
det er en rigtigere fortolkning end din, men blot at den er lige så
god/ringe.

Flemming