On Fri, Apr 04, 2003 at 02:27:02PM +0200, Erik Lange wrote:
> [...]

<snip>

> 1. Jeg fik en mail fra Anne, hvor hun spurgte om jeg ville forsøge at
> samle trådene på sslug it-politik, og koordinere en skrivelse i
> sslug's navn.

Jeg opfatter hendes email lidt anderledes. Jeg opfatter det som om hun
foreslår at du laver et udkast. Og tager sslug itpolitik med på råd.

> 2. Vi nåede frem til en vis koncensus på it-politik, og jeg sendte
> dette til endelig godkendelse i bestyrelsen.
>
> 3. Bestyrelsen svarede at man ingen holdning havde til dette.

Det synes jeg så er forkert af bestyrelsen, da itpolitik listen
er en del af sslug.

> 4. Jeg spurgte bestyrelsen om det ikke var netop derfor Anne havde sat
> mig igang.

Ja, Anne havde sat dig i gang, ikke bestyrelsen.

> Det der undrer mig er, at ligesom jeg som almindeligt medlem skal ha'
> bestyrelsens godkendelse for evt. initiativer, så mener jeg at enkelte
> bestyrelsesmedlemmer må skulle det samme, såfremt de iværksætter
> initiativer på egen hånd - om de så gør det som bestyrelsesmedlemmer
> eller privatpersoner.

Du skal da heller ikke have en godkendelse. Du kan sagtens sætte
noget igang på it politik listen. Godkendelsen kræves først senere
hvis den skal sendes ud i sslugs navn.

> Det er min opfattelse, at Anne ikke ønsker at kommunikere hverken med
> medlemmer eller bestyrelsesmedlemmer, om de ting hun foretager sig.

Det er ikke min opfattelse.

> Jeg mener det vil være en fejl, hvis der officielt indføres en
> forretnigsorden som den Anne har arbejdet efter, hvor enkelte
> bestyrelsesmedlemmer mener at ha' carte blanc til at iværksætte
> initiativer i foreningens navn - udenom den øvrige bestyrelse.

Det er selvfølig bestyrelsen der skal godkende alt der sendes ud
i sslugs navn, MEN, jeg føler ikke at Anne har sendt noget ud i
sslugs navn uden bestyrelsens godkendelse, og lige ledes så finder
jeg det ikke bevist at hun skulle have gjort det. Derfor, dokumenter
at det er sket, OG dokumenter at det ikke er noget bestyrelsen ville
have gjort alligevel, hvor der var kort varsel til at gøre noget.
(husk fx. PTO's uheldige udtalelser som ikke var afstemt med
bestyrelsen da der ikke var tid (det var noget med en journalist
der aftvang ham et svar her og nu uden at PTO kendte alt.))

> Jeg forstår ikke hvorfor Anne ikke har villet kommunikere om det
> initiativ hun iværksatte (som privatperson) med den øvrige bestyrelse.
>
> Forstår du, Jon, det ?

Jeg forstår ikke hvorfor du mener at bestyrelsesmedlemmerne skal
fortælle de andre bestyrelsesmedlemmer om ting de gør som privat
personer.

[kliiiiip]

> Bør enkelte bestyrelsesmedlemmer ikke koordinere deres arbejde, med
> den øvrige bestyrelse?

Skal de koordinere _ALT_ arbejde, også det som foretages som
privat person ?
Skal det koordineres i forvejen, eller bagefter ? Hvis det skal
koordineres i forvejen kunne vi have undgået den der uheldige
udtalelse som PTO kom med til en journalist.

JonB