Erik Josefsson wrote:

> On Thu, 03 Apr 2003 22:32:21 +0200
> Flemming Bjerke <sslug@sslug> wrote:
>
> Unskuld for min förre mail, jag såg ikke at citatet var bifoget.

> Personlig forekommer mig hele din fremstillingen at være en fortolkning
> af Vilmans mail der ikke er troværdig. Det er simpleheten löst pladder.

Det er du velkommen til at mene. Men for at give eksempeler på utroværdige
fortolkninger: Vilman skriver om Annes "arrogante opførsel" og at hun
lyver. Der er intet belæg i mailen for at Anne har opført sig arrogant og
har løget. Man kan lige så vel argumentere for det modsatte. Der er mange
andre eksempler på lignende mangelfuld argumentation i Vilmans mail hvilket
giver mailen præg af grundløse beskyldninger.

> Det her er sk "strawman teknik". Selföllelig tar vi alle afstand fra
> injurernde og æreskrænkende uttalelser. Jag vurderer at din vurdering
> er injurernde og æreskrænkende for Vilman.

Nu er der den forskel at jeg ikke siger noget om Vilmans person, men om hans
handlinger. Det er dér skellet går mellem injurier og kritik. Jeg siger
heller ikke noget om Vilmans motivation (idet jeg af gode grunde har meget
begrænset indsigt heri og måtte hengive mig til tvivlsomme fortolkninger
hvis jeg gjorde det). Dermed undgår jeg det æreskrænkende.

--------------------------

> Det er den ikke. Jag syns det er intressant at du finder
> forättningsorden vare uintressant. Det skulle forklara dit uintresse for
> demokratiske valg till bestyrelsen i din egen forening.

Nu siger du noget om min person, snarere end om mine handlinger/udtalelser.
Du er meget velkommen til at være uenig med mig i min vurdering af sagen,
men det berettiger dig ikke til at mistænkeliggøre mig som person.

> Konkret mener jag att Annes omfattende utdrag fra bestyrelselisten
> skadet sslug i forhold til myndigheder.

Udokumenteret.

Flemming