On Fri, 4 Apr 2003 13:54:33 +0200, Jon Bendtsen <sslug@sslug>
wrote:

> [...]

<snip>

>Spurgte han ikke først efter han havde skrevet den ?
>Men ud over det. Anne foreslår Erik at skrive det. Så skal Erik da
>spørge Anne og ikke bestyrelsen. Og selvom han spørger bestyrelsen,
>så finder han ud af at det er Anne som privat person der har foreslået
>ham det. Hvorfor må et bestyrelses medlem ikke komme med den slags
>foreslag som privat menigt medlem ?

1. Jeg fik en mail fra Anne, hvor hun spurgte om jeg ville forsøge at
samle trådene på sslug it-politik, og koordinere en skrivelse i
sslug's navn.

2. Vi nåede frem til en vis koncensus på it-politik, og jeg sendte
dette til endelig godkendelse i bestyrelsen.

3. Bestyrelsen svarede at man ingen holdning havde til dette.

4. Jeg spurgte bestyrelsen om det ikke var netop derfor Anne havde sat
mig igang.

5. Anne fortalte mig at bestyrelsen var "mærkelige" og ikke kunne ta'
stilling til noget, og var blevet sure på hende fordi hun havde sat
mig igang, og at hun derfor havde fortalt dem at hun ikke havde sat
noget igang som bestyrelsesmedlem, men som privatperson.

6. Anne holder op med at kommunikere med bestyrelsen om dette, og
andre medlemmer af bestyrelsen sætter sig ind i sagen, og sørger for
at sslug også udtaler sig om emnet.

-oOo-

Det der undrer mig er, at ligesom jeg som almindeligt medlem skal ha'
bestyrelsens godkendelse for evt. initiativer, så mener jeg at enkelte
bestyrelsesmedlemmer må skulle det samme, såfremt de iværksætter
initiativer på egen hånd - om de så gør det som bestyrelsesmedlemmer
eller privatpersoner.

Det er min opfattelse, at Anne ikke ønsker at kommunikere hverken med
medlemmer eller bestyrelsesmedlemmer, om de ting hun foretager sig.

Jeg mener det vil være en fejl, hvis der officielt indføres en
forretnigsorden som den Anne har arbejdet efter, hvor enkelte
bestyrelsesmedlemmer mener at ha' carte blanc til at iværksætte
initiativer i foreningens navn - udenom den øvrige bestyrelse.

Jeg forstår ikke hvorfor Anne ikke har villet kommunikere om det
initiativ hun iværksatte (som privatperson) med den øvrige bestyrelse.

Forstår du, Jon, det ?

Jeg tror ikke på at vi nogensinde får et svar fra Anne på dette, men
jeg mener vi har krav på at få at vide, om vi kan forvente at en sådan
situation vil gentage sig i fremtiden.

Når den nuværende bestyrelse siger, at de ikke har nogle
kommunikationsproblemer med Anne, kan jeg kun tolke det sådan, at Anne
ikke har ønsket at kommunikere med de personer hun sad i bestyrelse
med tidligere. Hvorfor ved jeg som sagt ikke.

Jeg vil meget gerne høre om Anne fortsat har det sådan, at såfremt
visse personer kommer ind i den nye bestyrelse, så vil Anne ikke
kommunikere med bestyrelsen som helhed i fremtidige sager.

Eller skal det forstås sådan, at når den nye bestyrelse siger, at de
ikke har nogle problemer med samarbejdet med Anne, så er det fordi de
accepterer, at Anne arbejder for sig selv uden at oplyse dem om hvad
hun laver ?

Kan vi som medlemmer acceptere en sådan arbejdsform i bestyrelsen, og
er vi indstillede på, at dem vi vælger til bestyrelsen, dermed får
carte blanc til at gøre hvad de nu finder mest hensigtsmæssigt i
foreningens navn - også når de er i mindretal i bestyrelsen?

Bør enkelte bestyrelsesmedlemmer ikke koordinere deres arbejde, med
den øvrige bestyrelse?

Hilsen,
Erik L.