Er SSLUG blevet skadet udadtil?

Jeg har igen læst K. Vilmans mange anklager mod Anne Østergaard.

http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061

Hele fremstillingen forekommer mig at være en fortolkning af hændelserne der ikke er troværdig. Dette ses tydeligt i nedenstående citat der efter min vurdering er injurernde og æreskrænkende på et spinkelt grundlag. Det må jeg tage klar afstand fra.

Jeg kan godt forstå at Anne ikke svarer på den slags. Det ville jo bare udløse endnu flere fortolkninger og mistænkeliggørelser som hun så også skulle svare på.....

(Mere generelt er det et vanskeligt spørgsmål hvilke mails man bør svare på. Det er ret tidskrævende at svare på mails, og det er ofte klogest at prioritere anderledes. Det kan så give usikkerhed i f.eks. bestyrelser fordi man ikke rigtig ved hvad der ligger i at nogle ikke svarer, mens andre svarer 'for meget'.)

Hele sagen om mailen til Erik Lange forekommer mig ret uinteressant. Det er da en meget fornuftig mail som Anne sendte idet hun bad Erik om input til SSLUG til skrivelse om Infosoc. Det viste sig så at bestyrelsen ikke var enig med Anne - tjah, sådan går det jo tit i bestyrelser. Det er da ikke noget problem.

For at hæve os lidt fra andedamsniveauet i bedømmelsen af Annes 'forbrydelser', kunne jeg tænke mig at se dokumentation for at Anne har skadet SSLUG udadtil. F.eks. i forhold til myndigheder.

Flemming Bjerke

http://www.sslug.dk/emailarkiv/forening/2003_01/msg01061

> Ja, men jeg synes ikke at det skal med.
>
> Det vi kalder "kommunikationsproblemer" bunder i uenighed om
> foreningens IT-politiske arbejde.

Det er simpelt hen løgn med uenigheden om foreningens IT-politiske
arbejde, Anne!
Jeg er fuldt overbevist om nødvendigheden af det politiske arbejde.
Men du har ikke forstået at du arbejder sammen med andre mennesker,
der ikke nødvendigvis har samme indsigt i det du brænder for som du selv
har.
Det er ikke et sololøb! Det er ikke et spørgsmål om hvor mange steder du
kan få dit navn ud. Eller hvor mange mennesker du kan dupere med alle
dine udenlandske kontakter.

Hvor er resultaterne af dine rejser? Hvad har SSLUG fået ud af dem?
Hvad har jeg som medlem fået ud af dem?

Især mangler jeg information om hvad der sker i EuroLinux-samarbejdet?
Hvad har du gjort der? Hvorfor? Og hvad fik SSLUG ud af det? Og hvad
synes SSLUG's partnere i EuroLinux om den nuværende status i Danmark?
S.U. !!

Og fri mig for din lange liste over ting du kan gør.
Det handler ikke om det du gør. Som udgangspunkt gør vi alle det vi kan.
Det er det du ikke gør. Og de spørgmål du ikke svarer på.
Det er det det står mellem linierne. Det er din arrogante opførsel.