Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

Frank Damgaard skrev:

> Taler vi om præsentationen eller felterne i dokumentet?

Principielt begge dele. Men muligvis ikke i større omfang
end vores sider allerede findes på alle tre sprog.

> Skal felterne bruges kun SSLUG internt til fremvisning?

Hvis en side skal forestille at være på engelsk (som for
eksempel <http://en.sslug.dk/forening/>) bør Dublin
Core-felterne være på engelsk. Men hvis vi har oversat
kategorinavnene en gang for alle er det vel noget den
eksisterende sprogvalgskode i websiderne kan udvides til at
håndtere.

> Er det tanken at søgemaskiner skal bruge felterne så bør
> ordene være på de sprog som dokumentet er skrevet i.

Det er vel også tanken at eksterne søgemaskiner skal bruge
felterne. Så ja, Dublin Core-dataene bør være på samme sprog
som resten af dokumentet. Men det er vel også det vi har
sprogvalgskoden i websiderne til at styre.

> Det er jo lidt dumt hvis man leder efter engelsk linux
> dokumentation om et emne og så får danske sider på
> dansk...?

Både og. Jeg leder for eksempel typisk efter sider på
færøsk, dansk, islandsk, norsk, svensk, fransk, engelsk, ...
på en gang, og jeg ville sætte stor pris på det, hvis jeg
bare skulle vælge den rette kategori på det sprog søgesiden
er på, og så kunne overlade det søgemaskinen til at
oversætte kategorinavnene til de relevante sprog.

Og vi giver alligevel allerede folk sprogproblemer med vores
blandede og delvist oversatte websider.

Men jo, det er ikke en triviel øvelse jeg har foreslået.

Jacob
--
"Forøvrigt mener jeg at PTO skal begynde at skrive på en
 grundlovstale."                     -- Niels Elgaard Larsen