Re: [FORENING] Kategorier på hjemmesiden

At 09:22 AM 8/27/02, Jacob Sparre Andersen wrote:
Erik Lange skrev:

Som Frank mener jeg også at der mangler kategorien "SSLUG
(foreningen)" med underpunkter som bestyrelse og vedtægter.
Men det er muligvis den sædvanlige fejl der kommer af at jeg
ser tingene lidt indefra.

Det er da en stor kvalitet at du/I kan se det jeg har overset - ikke en fejl :-)

> - Artikler
>          - Anmeldelser
>                  - Bøger
>                  - Distributioner
>                  - Programmer
>          - Kronikker
>                  - Open Source
>                  - Softwarepatenter
>          - Pressemeddelelser

Det ser fornuftigt nok ud. Der er muligvis også brug for
"Artikler -> Kronikker -> Åbne standarder".

Klart !:-)

> - Kalender (skal den deles som anvist her ?)
>          - Malmø
>          - København

Kalenderen indeholder blandt andet oplysninger om sprog,
kontinent, land, sted (by) og arrangør. Ingen af disse
oplysninger betragter jeg som noget jeg ville putte i et
"DC:Subject"-felt.

Det har du fuldstændig ret i :-)

Sprog skal evt. stå i DC.Language ..

Element: Language
  Name:        Language
  Identifier:  Language
  Definition:  A language of the intellectual content of the resource.
  Comment:     Recommended best practice for the values of the Language
               element is defined by RFC 1766 [RFC1766] which includes
               a two-letter Language Code (taken from the ISO 639
               standard [ISO639]), followed optionally, by a two-letter
               Country Code (taken from the ISO 3166 standard [ISO3166]).
               For example, 'en' for English, 'fr' for French, or
               'en-uk' for English used in the United Kingdom.

- men så kunne man stadig principielt godt opdele kategorierne efter både subject og sprog...

- men Malmø var naturligvis en bommert fra min side ;-)

> - Linux Bøger
    Linux-bøger
>          - Opdateringer

Det kan jeg ikke lige se logikken i. Hvorfor ikke opdele på
de fjorten bøgers titler?

Min tanke var at liste alle de fjorten bøger direkte under Linuxbøger... så nu du vælger punktet Linux Bøger på 1. niveau, får du oversigten over alle bøgerne, mens opdateringer ligger er niveau nede..

> - Projekter og resourcer
>          - Den store danske ordliste
>          - Lokalisering
>          - Foredrag

Ordlisterne hører logisk set under lokalisering. Og der er
både en svensk og en dansk ordliste.

Like this ? :

 - Projekter og resourcer
        - Lokalisering
                - Den store danske ordliste
                - Den store svenske ordliste
        - Foredrag

>          - Om Linux
>          - Om SSLUG
>
> - Links / Henvisninger
>          - Danske LUG'er
>          - Svenske LUG'er
>          - Organisationer
>          - Kommercielle virksomheder (argh - det lyder dårligt som
> menupunkt - bedre formulering efterlyses *S*)

Hvorfor ikke bare "Andre foreninger" og "Virksomheder" som
de to sidste punkter på den liste.

Tjoh.. det lyder fint for mig :-)

> Mailarkivet foreslås videreført i sin nuværende form
> uden ændringer - indtil videre..

Hvis Peter Toft og Kristian Vilmann (der styrer postarkivet)
kan lokkes til at vride det ud af systemet, vil jeg nu gerne
have de af felterne i brevhovederne, der kan afbildes til
Dublin Core, sat som meta-data på siderne i postarkivet.

God ide :-)

Jeg tænkte bare at vi skal passe på at projektet ikke bliver for ambitiøst og uoverskueligt - så hellere starte i et lille hjørne, end at vi aldrig kommer igang...

> Sider der ikke falder ind under nogle af ovenstående
> kategorier, bevarer den statiske henvisning fra forsiden
> som de har idag. ( F.eks. Mirror, Regler m.fl.)

Er det ikke noget sjusk? Bør vi ikke have plads til alle
dataene i systemet?

Jo da... men skal vi nødvendigvis ha' det hele til at starte med ?

Igen var min tanke at starte med at få styr på de enkelte dele af sitet, lidt af gangen...

Hilsen,
Erik