Re: [FORENING] Kategorier på hjemmesiden

Erik Lange skrev:

Som Frank mener jeg også at der mangler kategorien "SSLUG
(foreningen)" med underpunkter som bestyrelse og vedtægter.
Men det er muligvis den sædvanlige fejl der kommer af at jeg
ser tingene lidt indefra.

> - Artikler
>          - Anmeldelser
>                  - Bøger
>                  - Distributioner
>                  - Programmer
>          - Kronikker
>                  - Open Source
>                  - Softwarepatenter
>          - Pressemeddelelser

Det ser fornuftigt nok ud. Der er muligvis også brug for
"Artikler -> Kronikker -> Åbne standarder".

> - Kalender (skal den deles som anvist her ?)
>          - Malmø
>          - København

Kalenderen indeholder blandt andet oplysninger om sprog,
kontinent, land, sted (by) og arrangør. Ingen af disse
oplysninger betragter jeg som noget jeg ville putte i et
"DC:Subject"-felt.

> - Linux Bøger
    Linux-bøger
>          - Opdateringer

Det kan jeg ikke lige se logikken i. Hvorfor ikke opdele på
de fjorten bøgers titler?

> - Projekter og resourcer
>          - Den store danske ordliste
>          - Lokalisering
>          - Foredrag

Ordlisterne hører logisk set under lokalisering. Og der er
både en svensk og en dansk ordliste.

>          - Om Linux
>          - Om SSLUG
>
> - Links / Henvisninger
>          - Danske LUG'er
>          - Svenske LUG'er
>          - Organisationer
>          - Kommercielle virksomheder (argh - det lyder dårligt som
> menupunkt - bedre formulering efterlyses *S*)

Hvorfor ikke bare "Andre foreninger" og "Virksomheder" som
de to sidste punkter på den liste.

> Mailarkivet foreslås videreført i sin nuværende form
> uden ændringer - indtil videre..

Hvis Peter Toft og Kristian Vilmann (der styrer postarkivet)
kan lokkes til at vride det ud af systemet, vil jeg nu gerne
have de af felterne i brevhovederne, der kan afbildes til
Dublin Core, sat som meta-data på siderne i postarkivet.

> Sider der ikke falder ind under nogle af ovenstående
> kategorier, bevarer den statiske henvisning fra forsiden
> som de har idag. ( F.eks. Mirror, Regler m.fl.)

Er det ikke noget sjusk? Bør vi ikke have plads til alle
dataene i systemet?

> - der er sikkert katgorier jeg ikke har tænkt på, det
> her er bare et forslag til en skitse til 1. udkast -
> alle gode ide'er er velkomne - men vi skal jo starte et
> sted ;-)

Det virker umiddelbart som et godt udgangspunkt.

Jacob
--
"If you think Tuck has said something that is completely
 wrong, you are almost certainly missing something :-)"