Kategorier på hjemmesiden (was: Hjemmeside: Fra ris til ros.)

At 09:58 AM 8/24/02, Frank Damgaard wrote:
On Sat, Aug 24, 2002 at 00:45:49 +0200, Erik Lange wrote:

>    Comment:     Typically, a Subject will be expressed as keywords,
>                 key phrases or classification codes that describe a topic
>                 of the resource.
>                 Recommended best practice is to select a value from a
>                 controlled vocabulary or formal classification scheme.
>
> Vi  har altså brug for et "classification scheme" der definerer kategorier
> og underkategorier..

Der er så første del af opgaven; nemlig at få lavet disse lister.

Forslag:

- Artikler
        - Anmeldelser
                - Bøger
                - Distributioner
                - Programmer
        - Kronikker
                - Open Source
                - Softwarepatenter
        - Pressemeddelelser

- Kalender (skal den deles som anvist her ?)
        - Malmø
        - København

- Linux Bøger
        - Opdateringer

- Projekter og resourcer
        - Den store danske ordliste
        - Lokalisering
        - Foredrag

        - Om Linux
        - Om SSLUG

- Links / Henvisninger
- Danske LUG'er
- Svenske LUG'er
- Organisationer
- Kommercielle virksomheder (argh - det lyder dårligt som menupunkt - bedre formulering efterlyses *S*)

Mailarkivet foreslås videreført i sin nuværende form uden ændringer - indtil videre..

Sider der ikke falder ind under nogle af ovenstående kategorier, bevarer den statiske henvisning fra forsiden som de har idag. ( F.eks. Mirror, Regler m.fl.)

- der er sikkert katgorier jeg ikke har tænkt på, det her er bare et forslag til en skitse til 1. udkast - alle gode ide'er er velkomne - men vi skal jo starte et sted ;-)

Hilsen,
Erik