Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

On Sat, Aug 24, 2002 at 00:45:49 +0200, Erik Lange wrote:

>    Comment:     Typically, a Subject will be expressed as keywords,
>                 key phrases or classification codes that describe a topic
>                 of the resource.
>                 Recommended best practice is to select a value from a
>                 controlled vocabulary or formal classification scheme.
>
> Vi  har altså brug for et "classification scheme" der definerer kategorier
> og underkategorier..

Der er så første del af opgaven; nemlig at få lavet disse lister.

> Jeg faldt lige over denne metadatagenerator hos Dansk Biblioteks Central:
> http://purl.dk/metadata/meta_lang.htm
> Taster du to emne-ord ind i den, laver den dette meta-tag:

Problemet er næppe at få lagt teksten ind, det kan gøres i enhver
teksteditor.
Og et lille praktisk script der checker for gyldige felter kan
kombineres med HTML check.
Det er såmænd nok at få at vide at "meta/DC" felter er ugyldigt.

--
mvh Frank Damgaard  |