Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

Erik Lange skrev:

> Hm.. jeg ser ikke det store behov for at lave om på
> mail-arkivet - det fungerer jo perfekt som det er.

I betragtning af at postarkivet er langt den største
ressource på SSLUG's websted, mener jeg det er væsentligt at
se på om man kan gøre det lettere at bruge.

> I første omgang er det vel primært alt andet indhold end
> mail-arkivet, der er behov for at organisere bedre -
> artikler, bøger, dokumentation osv.

Her er jeg så ikke helt enig.

> Men det er en spændende tanke - jeg tror dog det vil
> være for meget at forlange af folk, at de manuelt skal
> angive metadata når de sender en mail, for at den kan
> blive optaget i arkivet.

Ikke _for_ at den kan blive optaget i arkivet, men for at
den er _lettere_ at finde.

> Men mht. mails har du jo også oplysningerne i forvejen,
> i selve mailen:
>
> DC:Title = Mail-subject
> DC:Subject = Mail-liste
> DC:Creator = Afsender

Er det en officiel Dublin Core-afbildning? Hvad afbildes
"Keywords"-feltet til?

> Det ville da være sejt at ha' et mail-arkiv der er
> indekseret efter Dublin Core - men det er måske lidt
> over-kill ? ;-)

Det synes jeg ikke.

Jacob
--
I øvrigt mener jeg at det er uhensigtsmæssigt at skrive
"pipes" om kanaler i en begynderbog om Unix.