Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

At 02:25 PM 8/23/02, Henrik Brix Andersen wrote:
On Fri, 2002-08-23 at 14:23, Erik Lange wrote:
> Det er derfor at en kombination hvor det værktøj man bruger til at tilføje
> indhold til systemet selv udfylder de relevante metadata, er genialt - men
> det behøver man ikke ha' med i første skridt.

Evt. et template til emacs? =)

Øhm... nu bruger jeg ikke selv lige emacs, så jeg ved ikke hvilke muligheder den har for templates ;-)

Men ja - det kunne være en måde at gøre det på.

Man kunne så på serveren ha' en stak standard templates, for artikler, pressemeddelelser, hyggemødeindkaldelser osv., som folk kunne hente og benytte når de lavede nyt indhold til sitet. Kræver lidt disciplin, men ikke mere end når man skal lave sider der validerer ;-)

Valideringen vil i dette tilfælde bestå i, om ens indhold bliver katalogiseret korrekt som man havde forestillet sig på serveren - ellers har man sandsynligvis lavet en stave-bøf i meta-tags'ne.

Hilsen,
Erik