Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

At 11:21 AM 8/23/02, Frank Damgaard wrote:

Hvis ikke der melder sig nogle frivillige bibliotekaruddanendede (eller
ekspertet i DC), så er det simpelthent nødvendigt med et simpelt skema
så html sider hurtigt og let kan kategoriseres ved oprettelse
eller ændringer.

Øhm.. jeg vil da godt stille min beskedne viden til rådighed... jeg er ikke bibliotekar og ved ikke om jeg er ekspert, men jeg har arbejdet en del med metadata...

Laves en for kompliceret løsning, så bliver META/DC felter ikke
brugt, eller forkert brugt, og så vil løsningen ikke virke.

Nemlig !

Det er derfor at en kombination hvor det værktøj man bruger til at tilføje indhold til systemet selv udfylder de relevante metadata, er genialt - men det behøver man ikke ha' med i første skridt.

Og det er nødvendigt at nogen ser SSLUG sider igennem og kan
lave en sådan liste som www_admin kan benytte i det daglige arbejde.
(og det er omtrent på dette sted det normalt tidligere er strandet)

Hmm... jeg troede I sagde det tit strandede på at nogle skal udføre noget teknisk arbejde ? ;-)

Det du snakker om her, er jo ren hjernegymnastik på et rent teoretisk plan - men du har ret i at det er det første der skal laves.

Hilsen,
Erik