Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

At 10:15 PM 8/22/02, Henrik Brix Andersen wrote:
On Thu, 2002-08-22 at 21:42, Erik Lange wrote:
> <META NAME="DC.Title" CONTENT="Linux - Friheden til at vælge">
> <META NAME="DC.Subject" CONTENT="Linuxbog">

Overskuelige ændringer. Hvor kan man finde en oversigt over de
forskellige DC.* felter?

http://www.bs.dk/index.ihtml?side=http://www.bs.dk/vis_pub.ihtml?id=244__fil=http://www.bs.dk/publikationer/vejledninger/3/04.htm__pid=212#4.3.

> Man kan så køre robot-scriptet en eller flere gange i døgnet med et
> crunch-job eller hvad det nu er det hedder... (jeg er ikke programmør! LOL)

cron job ;)

Nåh ja.. takker :-)) (Vidste der var noget galt da jeg skrev det)

> Mere indviklet behøver det ikke være, tror jeg ... et fikst lille
> do-it-yourself-CMS ;-)

Lyder enkelt og overskueligt. Så kan man også lade nogle dokumenter
(f.eks. E-mail arkivet) stå uden for CMS indekset, simpelthen ved at
udelade meta tags'ene.

Måske ikke nogen dårlig idé alligevel.

Dublin Core er udviklet primært til biblioteksbrug, af bibliotekarer, til brug for indeksering af skriftlige publikationer... de ved altså hvad de snakker om, de der bibliotekarer ;-)

Det helt seje ved at bruge sådan en standard er, at materialet også kan indekseres af andres systemer der benytter Dublin Core, og at man ville kunne inkludere indhold andre steder fra i sitet, og dette indholde vil så også altid automatisk være opdateret - det semantiske web er født !

Hilsen,
Erik