Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

At 07:45 PM 8/22/02, Henrik Brix Andersen wrote:
On Thu, 2002-08-22 at 19:24, Frank Damgaard wrote:

> Problemet er ligeså meget at finde en brugbar teknisk løsning.
> Sandsynligvis er det noget vi selv må programmere, hvis der
> ikke findes færdige løsninger, specielt hvis det skal
> virke på de eksisterende sider.

... og dette vil kræve (mere) arbejde fra de føromtalte "nørder" -
"almindelige mennesker" kan vel ikke implementere en løsning. ;)

Det jeg prøver på at sige er, at lige meget om man fortsætter med det
eksisterende system eller går over til noget med automatisk indeksering,
så vil det, om ikke andet så i overgangsfasen, give en del mere arbejde
til nogle admins et eller andet sted (www_admin måske?).

Ikke at jeg dermed siger, at sslug.dk ikke skal gå over til at nyt, og
måske smartere, system. Det er bare ikke lige så let gjort, som flere af
indlæggene her i debatten antyder.

Jeg tror bestemt ikke det er nemt !

Jeg tror det vil ta' lang tid og kræve en stor indsats af "nogen".

Men det er vel ikke en grund til at finde ud af, om man ønsker at gøre noget og evt. hvad ?

Det har for mig at se ikke nødvendigvis noget med hinanden at gøre, for man evt. har besluttet hvad man kunne tænke sig at gøre... så må an oftest gå lidt på kompromis og klippe en hæl og hakke en tå, i forhold til den ideelle løsning man forestiller sig - men før man ved hvor man godt kunne tænke sig at ende, vil man ikke kunne gøre andet end at fortsætte som hidtil, eller lave lappeløsninger som ofte ender med at koste mere energi med mindre udbytte...

Jeg synes Anne's forslag med at sætte en frist på 4 måneder fin - jeg er bare ikke sikker på om man skal forvente at være nået meget længere, end til at ha' fundet ud af hvad man vil,hvis ikke man laver en plan for arbejdet.

Men man kunne sige at om 2 måneder skal vi ha' en plan . indtil da kan alle tillade sig at komme med de vildeste ideer, bare de kan afvises uden sure miner ;-)

Så kunne man bruge en måned på at finde frem til tekniske løsninger der opfylder de ideer der har været fremme - og så kan man måske finde nogen der synes det kunne være sjovt at campe et eller andet sted imellem jul og nytår og implementere det man har fundet frem til.... ?

- jeg synes ihvertfald det er synd at stoppe diskutionen før den er kommet igang, fordi man ikke regner med at der er nogen der i sidste ende gider lave et stykke arbejde for foreningen. Det er klart man bør belaste folk mindst muligt, men når først man har fundet ud af hvad man evt. vil, kunne det jo være der var nogen der ligefrem synes det ville være sjovt at lave ;-)

Det er jo ikke til at sige, før man kender projektet...

Hilsen,
Erik