Re: [FORENING] Hjemmeside: Fra ris til ros.

In article <sslug@sslug>, Anne Østergaard wrote:

>  Kunne vi ikke overveje at lave en ny forbedret arkitektur på SSLUGs
>  hjemmeside med start fra den 1. januar 2003.
>
>  På den måde vil det sikkert blive mere spændende for admin- folkene at
>  fortsætte med at lægge kræfter i projektet, fordi det så er nyt,
>  udfordrende og fremadrettet, og de ikke er bundet af at rydde op og
>  flytte filer og dokumenter i uoverkommelige mængder for flere år tilbage
>  i tiden,- slavearbejde er det som bekendt svært at finde frivillig
>  arbejdskraft til.

Kan du ikke præcisere hvordan en ny forbedret arkitektur vil forhindre
at www_admin skal rydde op og flytte filer og dokumenter i
uoverkommelige mængder - hvordan ville du lige få de uoverkommelige
mængder af dokumenter med over, uden at nogen skulle gøre dette først?
Eller vil du bare slette hele webstedet og starte forfra?

<snip>

>  Man skulle næsten tro, at teknikkerne vil beholde deres hemmeligheder i
>  en snæver kreds og det er slet ikke tilfældet. De tænker bare på en
>  anden måde. Foreningens formål er at nå ud til flest mulige slutbrugere.

I praksis tror jeg snarere det lyder noget a la: Nørderne sætter deres
lid til google. Og de er interesseret i at nå ud til de andre nørder der
har behov for imformationen - ikke til "flest muligt slutbrugere".

Jeg tror ikke nørder som helhed har dedikeret deres liv og hjemmeside
til at flest muligt ikke-nørder skal kunne finde lettest muligt rundt.
De gør det næppe svært med vilje, men de gider eller kan ikke gøre det
bedre, eller finder ikke det er indsatsen værd. Eller erkender ikke at
det er et problem. De ville være blevet webdesignere i stedet for
nørder, hvis det var deres interesse :)

SSLUG er imidlertid i en anden situation idet vi gerne vil formidle
informationen (i det omfang vi kan overkomme). Men hvis du sammenligner
med private "nørd hjemmesider" mener jeg ikke det holder, for det er
ikke nødvendigvis _deres_ formål.

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Har du talt med din smil fil i dag?