Re: [FORENING] CMS (was: Fwd: Re : [FORENING] SSLUG får også ris fr a PROSA - med rette

At 12:37 PM 8/22/02, Hans Schou wrote:
On Thu, 22 Aug 2002, Erik Lange wrote:

> Jeg kan stadig ikke finde Anne's artikel på web-siden - medmindre jeg

Hmmm, vi må nok se lidt på at strikke det anderledes sammen, for den er
ikke nem at finde.

Nu spørger jeg tredie gang - hvor er der et link som besøgende kan finde, til din artikeloversigt på sslug's side ?

"ikke nem at finde" - jamen, er det overhovedet muligt at finde den via navigationen på sitet, eller kan den kun findes hvor den er omtalt i mails eller fundet af robotter ? ;-)

> Det er da også foreningen der idag bliver kritiseret for at man ikke kan
> finde rundt i indholdet på siden

CMS hælper ikke på site-strukturen. En ny CMS har sikkert (en anden) god
default der er bedre end den SSLUG startede med i 1995. Strukturen er
iøvrigt lavet om en del gange i de forløbne år.

Jo - CMS hjælper på site-strukturen ! :-)

CMS gør det muligt at definere en sitestruktur som indholde derefter automatisk indekseres efter - helt automatisk :-)

Så er det muligt at finde alt indhold man har taget højde for da man lavede strukturen - laver man en struktur for artikler alene, vil det altså i det mindste være muligt at finde dem... man behøver jo ikke skifte alt ud på en gang...

> Nej, det gør jeg heller ikke - jeg siger bare det ville være praktisk ;-)
>
> Er du uenig i dette ?

Måske. Jeg ville da ikke kalde det uhensigtsmæssigt.

Det er nu heller ikke specielt hensigtsmæssigt, IMHO ;-)

> Det er ikke noget problem...

Det er dybe links ude fra jeg tænker på. De ville så få en fejl 404.

Åh.. good point !

Men det behøver stadig ikke være et problem.

Du lader bare alt det gamle ligge hvor det er, og sørger for at CMS'et ikke opbygger en struktur der koliderer med den eksisterende - så kan begge eksistere uden problemer ved siden af hindanden... dvs. at hvis der er idag er noget der hedder sslug.dk/artikler - skal det i CMS'et hedde sslug.dk/artikelarkiv - f.eks. - så no probs der ;-)

Hilsen,
Erik