Re: [FORENING] Fwd: Re: [FORENING] SSLUG får også ris fr a PROSA - med rette

At 11:51 AM 8/22/02, Hans Schou wrote:
On Thu, 22 Aug 2002, Erik Lange wrote:

> Smart nok - men kan jeg finde den under oversigt og punktet "artikler,
> dokumenter og infor på sslugs server" ?

I et CMS kan man stadigvæk lave rod.

> Nej - hvordan finder du frem til den side fra forsiden ? ;-)

Du mener der skal være et link mere på forsiden? Måske.

Det ved jeg ikke om der skal - synes du folk skal kunne finde siden ? ;-)

Jeg kan stadig ikke finde Anne's artikel på web-siden - medmindre jeg søger i mailarkivet og finder enten den eller din henvisning til din "hemmelige" oversigtsside ;-)

Hvis det er meningen med din artikeloversigt at folk skal kunne finde artikler via den, synes jeg da bestemt folk burde blive præsenteret for et link til den fra forsiden... hvordan finder de den ellers ?

> Hm.. har foreningen ikke en gang taget den beslutning, at både du og
> Anne er nogen vi stoler på så I har kompetance til at træffe den slags
> beslutninger ?

Fordi det er lidt teknisk bøvlet at sætte tingene op, gør hun det ikke
selv. Men at indføre et CMS alene for Annes skyld syntes jeg er en dårlig
idé.

Det er da ikke for Anne's skyld !

Det skulle da være for foreningens skyld - fordi foreningen ser en værdi i at folk som Anne og undertegnede - og Thomas Blind - m.fl. kan bidrage med indhold til foreningens hjemmeside ;-)

Det er da også foreningen der idag bliver kritiseret for at man ikke kan finde rundt i indholdet på siden - så det skulle da være fordi foreningen ser en værdi i at betjene besøgende på websiden bedre - man laver jo ikke websites for ens egen skyld, men for dem man gerne vil kommunikere med, ikk' ? ;-)

> Så burde Anne jo ikke skulle spørge nogen der skal træffe en beslutning

Til trods for at jeg ikke behøver, så spørger jeg ind imellem før jeg gør
noget.

Selvfølgelig... det er en del af det at være betroet - at du rådfører dig i tvivlstilfælde og ellers selvstændigt administrerer det privilegie du er blevet tildelt ;-)

> Når Anne er blevet tildelt kompetancen rent administrativt, bør hun også
> ha' mulighed for at effektuere denne slags beslutninger selv.

Det mener jeg ikke er et retskrav.

Nej, det gør jeg heller ikke - jeg siger bare det ville være praktisk ;-)

Er du uenig i dette ?

> Hvilke ulemper ser du ?

At de sider der ligger nu ikke vil virke. SSLUG har ret mange sider, det
er ikke helt lige til.

Det er ikke noget problem... det er bare at lave et script der konverterer dem... og man kan jo altid gemme en kopi af det gamle på et sub-domæne som f.eks. old.sslug.dk - man kunne endda fortsætte med at bruge dette i en overgangsperiode, og bruge et CMS til nyt indhold der bliver ilføjet og som front...

Jeg siger _ikke_ at man skal - bare at man kan, hvis man vil ;-)

> Er det opsættelsen eller den daglige brug du mener er uhensigtsmæssig ?
> Har du prøvet at arbejde i et CMS ?

Nej. Pyt med opsætning, det skal jo kun ske en gang. Løbende konfiguration
er vel til at lære.

Jepper :-)

> Jeg synes Martin har nogle fine argumenter imod, men det er vel ikke
> bare en gammel vane der gør at du holder fast i det eksisterende ? ;-)

SSLUG har en gammel vane med at holde fast i mig. Jeg har ikke modarbejdet
indførsel af CMS på www.linux.dk, men heller ikke gjort noget for det.

:-)

Hilsen,
Erik