Re: [FORENING] SSLUG får også ris fr a PROSA - med rette

On Wed, Aug 21, 2002 at 09:53:31 +0200, Ole Tange wrote:

> I ferien sad vi nogle stykker og funderede over, hvordan vi kunne få det
> til at virke. Vi fandt faktisk en delvis løsning: Alle sider skal have et
> link, som viser sidens HTML i et tekstfelt. Man kan så rette i tekstfeltet
> og submitte sine ændringer. For at undgå chikane bliver ændringerne ikke
> lagt ind direkte, men skal først accepteres af en webmaster.

Siderne bliver nok langt mere forskellige på denne måde,
og så hører vi sikkert endnu mere brok om spraglet layout....

> Det, der bliver submittet kunne f.eks. være en diff-fil, som webmasteren
> blot behøver at pipe til et apply-denne-diff-på-www.sslug.dk-program.

Jeg har både modtaget tekst og diff filer på sider andre har været
med til at lave, og det har virket fint.
Indtil videre er vi ikke druknet i nye html sider og rettelser,
så det klarer vi nok :)
Og bliver det en dag et problem, så vil det sikkert give sig selv
med at bruge tid og kræfter på at lave et system til automatisering.

Jeg anser dog http://scobleizer.manilasites.com/2001/09/27
ikke som egnet til SSLUG, og så det mest som lidt af en "joke"
i diskussionen. Læs i øvrigt også læsernes kommentarer på siden.
Listen er mere beregnet på  intranet og relateret til intern komminikation
i et firma, og vel beregnet til at "ruske" op i støvede
intranet websider som der måske aldrig er brugt kræfter på at
rigtig få igang.

SSLUG er en forening og har andre opgaver og "brugere".
Vi bør hellere fokusere på hvad der skal fokuseres på af
information, og sørge for at SSLUG's søgemaskine virker
både med og uden emailarkiv .

Rundt omkring på mange websteder anvender jeg ofte "søg",
når man alligevel har opgivet at navigere rundt;
og desværre er søgemaskinerne ikke altid særlig gode ;(

--
mvh Frank Damgaard  |