Re: [FORENING] SSLUG får også ris fra PROSA - med rette

On Wed, 21 Aug 2002, Jacob Sparre Andersen wrote:

> Og det sætter jeg i det mindste pris på. Men SSLUG er
> mildest talt en lidt speciel organisation, og det er mit
> indtryk at du ikke helt har gennemtænkt konsekvenserne af at
> give 6.126 mennesker adgang til _frit_ at oprette sider på
> et websted. Hvordan kan det hænge sammen med struktureret
> information?

I ferien sad vi nogle stykker og funderede over, hvordan vi kunne få det
til at virke. Vi fandt faktisk en delvis løsning: Alle sider skal have et
link, som viser sidens HTML i et tekstfelt. Man kan så rette i tekstfeltet
og submitte sine ændringer. For at undgå chikane bliver ændringerne ikke
lagt ind direkte, men skal først accepteres af en webmaster.

Det, der bliver submittet kunne f.eks. være en diff-fil, som webmasteren
blot behøver at pipe til et apply-denne-diff-på-www.sslug.dk-program.

Det vil ikke give mulighed for folk til at oprette nye sider, men vil give
dem mulighed for at rette i eksisterende.

Alternativet er en WIKI, men det er jeg bange for bliver en tand for
rodet.

/Ole
--
Gør noget ved spam: Send det til sslug@sslug