Re: [FORENING] SSLUG får også ris fra PROSA - med rette

Erik Lange skrev:

> [...]

Jep.

> Men der blev efterspurgt hvilke erfaringer folk havde
> med at lave websites der er til at finde rundt i - jeg
> ville bare dele mine med jer andre ;-)

Og det sætter jeg i det mindste pris på. Men SSLUG er
mildest talt en lidt speciel organisation, og det er mit
indtryk at du ikke helt har gennemtænkt konsekvenserne af at
give 6.126 mennesker adgang til _frit_ at oprette sider på
et websted. Hvordan kan det hænge sammen med struktureret
information?

> Øh.. ?
>
> Så mange som muligt ? Det mener jeg ikke - men dem der
> har behov, bør kunne - IMHO ;-)

Det du lagde op til med din "sucks"-liste var nu helt klart
at ethvert medlem der _selv_ mente at have behov for det
frit skulle kunne oprette sider hvor det nu passede dem på
webstedet.

Jeg er ikke i tvivl om at SSLUG's websted kan forbedres, men
en gennemgribende strukturel omlægning kræver mere arbejde
end www_admin kan overkomme at lægge i projektet lige nu.

> Ja - jo mere indhold du har, jo bedre skal ens
> organisering af den være, for at folk kan finde rundt i
> det.

Og hvordan giver det bedre organisering at 6.126 mennesker
frit kan smide ting hvor det passer dem, når det knap nok
går med 30 mennesker?

> Ja - konsistens kræver at der er nogen der både tager og
> som _får_ ansvaret for at holde sitet konsistent - jeg
> tror mere det er det sidste, der i virkeligheden er
> SSLUG's problem - og det har igen intet med hverken det
> ene eller det andet system at gøre ;-)

Undskyld, men jeg kan ikke helt følge dig. Det der mangler
er _tid_, ikke vilje til at give folk ansvaret for at løse
en opgave (de er i stand til at løse).

> Jeg siger iøvrigt heller ikke at jeg mener man skal
> ændre på kontrollen - jeg gør bare opmærksom på mine
> erfaringer med hvordan man får konsistens i sit indhold

De er bare lidt inkonsistente med din "sucks"-liste.

> Det er bare lidt underligt at man ophøjer nogle
> standarder (de tekniske)  nærmest til guddommeligheder,
> mens andre (perceptions- og kommunikations-teorier)
> bliver totalt ignoreret og på det nærmeste hånet som
> noget latterligt pjat - jeg snakker jo ikke om at lave
> frames og pop-smarte java-menu'er. Jeg snakker om at
> organisere ens eksisterende indhold, på en for
> modtageren overskuelig facon.

Der er f****** ingen der håner bløde fag som perceptions- og
kommunikationsteori, men hvis teknikken der skal bære
kommunikationen ikke er i orden, så er det rav ruskende lige
meget, hvor meget man har gjort ud af at strukturere og
præsentere sine data.

> F.eks. ville jeg nok ikke lave et punkt for "dokumenter,
> artikler og info på serveren" - men istedet sørge for at
> dele tingene op efter nogle emner eller tema'er...

Glimrende idé. Har du tid til at opbygge et system af
kategorier? Og måske endda også til at vedligeholde listen?

> Modtageren er kodeordet her - medmindre man altså kun
> udgiver for ens egen fornøjelses skyld ;-)

Langt hen ad vejen gør vi det her for vores egen fornøjelses
skyld.

> Alle kan ikke bidrage

Alle medlemmer _kan_ bidrage. Hvorfor tæller det ikke som at
bidrage bare fordi det man skriver bliver præsenteret med et
fast-bredde skriftsnit?

> og de få der kan, gennemfører ikke en konsistent stil,
Jeg formoder du mener www_admin.

På hvilke punkter mener du at vi ikke har en konsistent
stil? Vi gør rent faktisk en del ud af at have en konsistent
stil, så det vil være rart, hvis vi får at vide, hvor det
ikke lykkes.

Jacob
--
http://jacob.sparre.dk/Jacob/edb/digitale_nyheder
           Om redaktørens opgave på internetnyhedstjenester.