Re: [FORENING] Re: SSLUG f år også ris fra PROSA - m ed rette

At 11:26 PM 8/20/02, Keld Jørn Simonsen wrote:
Jeg synes altså vi skal slå lidt koldt vand i blodet.
IMHO er www.sslug.dk et imponerende godt websted med utroligt
meget god information. Antal hits viser også at den er godt brugt.

Det med "website sucks" - jeg tror det er noget overdrevet en
del af punkterne. Og jeg véd ikke hvad Erik helt vil med det, andet
måske at "sælge" SSLUG et eller andet content management system.

På ingen måde - vores system kan hentes gratis på vores side ;-)

Men der blev efterspurgt hvilke erfaringer folk havde med at lave websites der er til at finde rundt i - jeg ville bare dele mine med jer andre ;-)

Jeg er da ked af hvis du føler dig trådt på - det var bestemt ikke meningen...

Jeg mener også at mine indlæg kun giver udtryk for en generel holdning til indholdsproduktion og administration, og ikke tager udgangspunkt i SSLUG's sider, men generelle koncepter som folk i andre sammenhænge har fundet hensigtsmæssige.

Men naturligvis kan alt gøres bedre. Vi skal så have en diskussion om
hvad formålet er med siderne? Er det en foreningsside? Er det den danske
indgang til begyndere og/eller avancerede linux-brugere?
Eller er det måske linux.dk?

Mit eget bud er at sslug.dk er en foreningsside, og at vi bør
markedsføre www.linux.dk som den danske linux-portal.
Det tror jeg også der har været arbejdet på, men det er ikke
helt gennemført.

Der er så vidt jeg kan se også lidt konflikt mellem det som
Prosa-artiklen kritiserer os for: manglende konsistens og
overblik, og så Erik Langes "sucks" hvor så mange som muligt
bare skal kunne poste sider.

Øh.. ?

Så mange som muligt ? Det mener jeg ikke - men dem der har behov, bør kunne - IMHO ;-)

Det sidste giver mange sider, men
muligvis rodet.

Ja - jo mere indhold du har, jo bedre skal ens organisering af den være, for at folk kan finde rundt i det.

Jeg kan forestille mig at punktet "info, dokumenter og artikler der er placeret på SSLUG's server" engang har givet mening for nogen - men helt ærligt... jeg beklager meget, men jeg lå altså flad af grin da jeg læste det - hvad er det nu lige for noget på sitet, der _ikke_ falder ind under dette punkt ?

Billeder, mails og links ?

Dvs. at vi går efter bestemte _typer_ af indhold når vi leder efter noget, og ikke efter hvad det indhold vi leder efter drejer sig om - så kan man altså lede længe... ;-)

Det første kræver nogen kontrol.

Ja - konsistens kræver at der er nogen der både tager og som _får_ ansvaret for at holde sitet konsistent - jeg tror mere det er det sidste, der i virkeligheden er SSLUG's problem - og det har igen intet med hverken det ene eller det andet system at gøre ;-)

Jeg siger iøvrigt heller ikke at jeg mener man skal ændre på kontrollen - jeg gør bare opmærksom på mine erfaringer med hvordan man får konsistens i sit indhold - det gælder iøvrigt i al indholdsproduktion, også udenfor internettet ;-)

Men der er jo ingen der siger man behøver være konsistent, bare fordi de andre er det !

Det er bare lidt underligt at man ophøjer nogle standarder (de tekniske) nærmest til guddommeligheder, mens andre (perceptions- og kommunikations-teorier) bliver totalt ignoreret og på det nærmeste hånet som noget latterligt pjat - jeg snakker jo ikke om at lave frames og pop-smarte java-menu'er. Jeg snakker om at organisere ens eksisterende indhold, på en for modtageren overskuelig facon.

F.eks. ville jeg nok ikke lave et punkt for "dokumenter, artikler og info på serveren" - men istedet sørge for at dele tingene op efter nogle emner eller tema'er...

Modtageren er kodeordet her - medmindre man altså kun udgiver for ens egen fornøjelses skyld ;-)

Måske er vores
aktuelle blanding, et sted midt i mellem, ikke så tosset,
det skal nok blot justeres lidt.

Midt imellem ?

For mig at se er det da hverken enten eller ;-)

Alle kan ikke bidrage og de få der kan, gennemfører ikke en konsistent stil, men retter sig ind efter hvad alle siger hele tiden og får derfor aldrig ændret noget grundlæggende, da alle aldrig er enige ;-)

Jeg har iøvrigt intet som helst imod SSLUG's site - og har ingen intentioner om at få noget som helst lavet om.

Jeg prøver som sagt bare at bidrage med mine erfaringer og iagtagelser - brug dem eller lad være ;-)

Hilsen,
Erik