Re: [FORENING] SSLUG får også ris fra PROSA - med rette

In article <sslug@sslug>, Poul-Erik Andreasen wrote:

>  Som et hurtigt fix kunne vi lave en lave galionsfigur-forside
>  Der byder velkommen og evt, har en
>  søgemaskine/index/frames/no-frames/java/whatever. Vi andre kunne så
>  sætte vores bookmark til den eksisterende forside.
>  På den måde ville vi slippe for en total ombrydning af strukturen.

Med forbehold for at nogen sikkert mener det modsatte: IMO bliver en
forside ikke mere brugervenlig, nemmere at finde rundt i eller mere
intuitiv for begyndere, fordi den indeholder frames eller java eller
andet fis.

Tværtimod vil en begynder i Linux kun få problemer ud af det, hvis hans
browser nu ikke lige hedder det rigtige og han ikke lige ved hvordan han
skal sætte den op, etc.

Om SSLUGs websted er nemt at bruge - for begyndere såvel som "gamle" -
har noget at gøre med hvordan man strukturerer informationen, og hvor
overskueligt man implementerer det. Som regel går fancy effekter hårdt
ud over overskueligheden. IMO. Bare min mening.

Jeg tror ikke der er nogen hurtig genvej til overskuelighed. Og jeg tror
ikke, en "begynder forside" og en "rigtig SSLUG'er forside for de
indviede" løser noget somhelst.

Disclaimer: Jeg er ikke web designer (og gud forbyde at jeg nogensinde
bliver det). Og jeg ved ikke noget om "brugervenlighed" og "design" og
"grafik". Jeg ved bare hvilke websider jeg ikke kan finde rundt på.

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Har du talt med din smil fil i dag?