Re: [FORENING] Referat af medlemsmøde den 11.august 2002

In article <sslug@sslug>, Kim Schulz wrote:
>  nu er problemet ikke så stort her, men der kan altså konstrueres
>  sætninger hvor en enkelt slåfejl kan ændre hele sætningens betydning fra
>  noget positivt til noget negativt.
>  Derfor skal man ikke "bare" rette stavefejl men lige have det igennem i
>  hvert fald 2 parter (f.eks. bestyrelse og medlemmer)

Det er rigtigt og jeg har ikke en løsning på problemet.

Men jeg ser et andet problem. Ved vi hvad vi stemte om?

Jeg er ret sikker på at alle ikke-svensktalende til medlemsmødet har
stemt for forslaget i den tro at det betød det de fik forklaret. Dvs.
uden at kende detaljerne i svensk grammatik. De har stemt for den
betydning de troede det havde. Hvordan løser vi det problem? Har vi
stemt om det der stod i det oprindelige forslag, eller det vi troede det
betød?

--
Hanne Munkholm <sslug@sslug>

Har du talt med din smil fil i dag?