Re: [FORENING] Buddy/Onkel/Tankel-ordning i SSLUG

Ole Tange wrote:

> [...]

Jeg udtrykker mig lidt uklart, det er ikke så meget det anonyme set som
hemmelighedeskræmmeri. Vi kan bare ikke forvente at folk vil udtille en
eventuel usikkerhed over for foreningen og den måde den fungere på, ved
offentlig at tilkendegive ønske om en hjælper. Der er en hel del forskel
på at sende en web-mail til en officiel "over-onkel" og så skrive et
indlæg på en liste(som man i øvrigt sikkert ikke kan finde:-).

> Personligt kan jeg ikke se nogen grund til, at andre ikke må få at vide,
> hvem der har hvem som vejledere. Så hvad er begrundelsen for dette?

Personligt vil jeg vende det lidt om hvad skulle begrundelsen være for
at offentligøre dette. I øvrigt har vi jo i foreningen en hvis tradition
for at man kan være medlem uden at det er nødvendigt at give en masse
oplysniger.
Vi har heller ikke noget offentlig medlemskartotek.

> Øhhh... igen: Hvorfor? Jeg mangler helt klart nogle begrundelser for
> hemmelighedskræmmeriet.

Jeg pointerer jo netop at der mer er tale om et underforstået kodex

> * For at undgå at en vejledt bliver udstillet af sin vejleder? ("Han er
> bare _så_ dum" - Det kunne jo skyldes at han ikke var blevet vejledt
> ordentligt.)

Jeg ville i hver faldt finde det usmageligt hvis en gruppe vejledere sad
og udvekslede vittigheder omkring deres "elevers" tåbeligheder.

--
-
Poul-Erik Andreasen