Re: [FORENING] Buddy/Onkel/Tankel-ordning i SSLUG

On Tue, 13 Aug 2002, Poul-Erik Andreasen wrote:

> Nej ordningen skal være anonym.

Personligt kan jeg ikke se nogen grund til, at andre ikke må få at vide,
hvem der har hvem som vejledere. Så hvad er begrundelsen for dette?

> Jeg ved ikke om det skal også fremgå af siden at vejlederne har
> tavshedspligt, det virker så formeldt, men jeg anser det helt klart
> som en underforstået ting,

Øhhh... igen: Hvorfor? Jeg mangler helt klart nogle begrundelser for
hemmelighedskræmmeriet.

* For at undgå at en vejledt bliver udstillet af sin vejleder? ("Han er
bare _så_ dum" - Det kunne jo skyldes at han ikke var blevet vejledt
ordentligt.)

* For at man kan diskutere ting med sin vejleder, som man ellers ville
have diskuteret med sin læge/psykolog? - Det tror jeg næppe nogen vil gøre
uden at have et forhold til ens vejleder, der rækker ud over
SSLUG-vejledningen.

/Ole
--
Gør noget ved spam: Send det til sslug@sslug