Re: [FORENING] Vejleder/intro-ordning

On Tue, 13 Aug 2002, Jacob Sparre Andersen wrote:

> [... nej. De skal vejledes/tantes/onkles før de poster...]

God pointe.

> Det er der måske noget om. Men det betyder jo at vi nærmest
> udelukker folk der ikke bor i København, Lund eller Malmö
> fra at bidrage til foreningens aktiviteter.

Nu tror jeg, du overvurderer min indflydelse på foreningen. At _jeg_ ikke
vil vejlede/tante/onkle visse personer, betyder jo ikke nødvendigvis at
ingen andre vil.

Men jeg har svært ved at se, hvordan vi kan formidle kontakt mellem
vejleder/tante/onkel og den, der skal vejledes/tantes/onkles, hvis det
ikke lige netop sker på en mailingliste eller til et
møde/installationsarrangement.

Logistikideer søges: Formidl kontakt mellem A og B. Du kender A og ved at
han kræver visse ting af B. Du kender ikke B. Hvordan skal B komme i
kontakt med dig?

En ide: Lad een person være en annonceret
vejlednings/tantnings/onklings-koordinator (Poul-Erik Andreasen?). B
kontakter koordinator. Koordinator sender B et spørgeskema. Spørgeskemaet
er lavet ud fra krav som vejlederne/tanterne/onklerne stiller. B udfylder.
Koordinator matcher B med A ud fra A's betingelser.

Er det en fornuftig måde at komme i gang på? Vi kunne så passende
annoncere både efter vejledere/tanter/onkler og de, der skal
vejledes/tantes/onkles.

Mit spørgsmål til spørgeskemaet kunne være:

Hvor mange timer, som ikke er arbejdsrelaterede, agter du at bruge på
Linux pr uge?  <<Krav fra OT: over 5>>

Jeg gider nemlig heller ikke vejlede/tante/onkle nogen, der kun bruger
Linux på arbejdspladsen, og som ikke interesserer sig for Linux/Fri
software ud over dette.

/Ole
--
Gør noget ved spam: Send det til sslug@sslug