Re: [FORENING] Buddy/Onkel/Tankel-ordning i SSLUG

On Mon, 12 Aug 2002, Peter Toft wrote:

> Anyway - er der nogen som kunne tænke sig at tage en
> tørn sammen med PEA med at hjælpe med fordeling af nye
> til "onklerne"? Jeg gætter på at man starter ud med
> nogle ret enkle midler, og hvis det griber om sig må vi
> lave noget automatiseret senere.

Kan vi kræve, at de ikke-vejledte/ikke-tantede skal melde sig på en
mailingliste, hvor de skal skrive, at de søger vejleder/tante?

Personligt vil jeg kun vejlede/tante nogen, der har udvist en vis form for
interesse. Det kunne f.eks. være:

* at komme til et møde
* at komme til et installationsarrangement

Folk, der ikke selv gider at bruge tid på Linux, gider jeg ikke bruge tid
på. Med en mailingliste kan jeg forespørge om dette, før jeg accepterer at
vejlede/tante vedkommende.

Jeg så gerne, at de vejledte/tantede også selv bliver vejledere/tanter og
at det ligesom ligger underforstået, at man som vejledt/tantet forventes
at vejlede/tante andre.

/Ole
--
Gør noget ved spam: Send det til sslug@sslug