Re: [FORENING] Buddy/Onkel/Tankel-ordning i SSLUG

Jacob Sparre Andersen wrote:

> Peter Toft skrev:
>
> [...]
>
> Jeg synes at Poul-Eriks forslag er rigtig godt, og jeg vil
> gerne bidrage til at det bliver en succes.
>
> Jeg har funderet lidt over hvad vi bør kalde ordningen (der
> var en smule kritik af både "buddy" og "onkel"). Handler det
> ikke nærmest om at nye medlemmer kan få en personlig _guide_
> til SSLUG?

Det er et eller andet der sige mig at, navnet er meget vigtig, for om
det bliver en succes. Ordningen skal selvfølgelig præsenteres som noget
af det allerførste
man ser på vores hjemmeside Der er tale om en meget tidlig kontakt. Så
derfor bør vi gennemtænke det grundigt.

Personlig tiltaler hannes forslag om en tante mig egentlig ganske meget.
I betragtning af hvor mandsdomineret foreningen er, så er der en del
lune i at kalde os for tanter. Desuden er de konnotationer der knytter
sig til tante, måske i virkeligheden bedre beskrivende for ordningens
karakter.

--
-
Poul-Erik Andreasen