Re: [EMBEDDED] Starte Soekris med PXEboot

Jacob Sparre Andersen skrev:

Jeg har svært ved at få min Soekris til at starte over nettet. Jeg bruger vejledningen <http://www.davidcourtney.org/soekris.html>.
[...]
Den begynder også at snakke med min TFTP-dæmon, men så sker der ikke mere.

-----
RUN_DAEMON="no"
OPTIONS="-p -u tftpd -s /var/lib/tftpboot"
-----

Når »inetd« styrer TFTP-dæmonen er ovennævnte opsætningsfil uden betydning.

-----
tftp dgram udp wait root /usr/sbin/tcpd /usr/sbin/in.tftpd -p -u tftpd -s /var/lib/tftpboot
-----

Med "-v -v" indsat før "-p" begyndte jeg at kunne se hvad der skete. »tftpd-hpa« har (sikkert af sikkerhedshensyn) et noget særpræget forhold til symbolske henvisninger.

Løsningen var at flytte det relevante opsætningskatalog til »/var/lib/tftpboot/pxelinux.cfg« i stedet for at lade »/var/lib/tftpboot/pxelinux.cfg« være en symbolsk henvisning til kataloget.

Jacob
--
http://ekanal.no/slutten.html

Questions about the web-pages to <www_admin>. Last modified 2005-08-10, 20:35 CEST [an error occurred while processing this directive]