Re: [BOG] Ideer til "Friheden ...". Øget overskuelighed.

donald_j_axel wrote:

> Hej Claus Agerskov (tidligere kendt som Claus Sørensen, ikke? genkendt
> p.g.a. den rare hilsen af den herligste type:-)

Du har helt ret. Den 11. september sidste år blev jeg gift med Annette og
fik samtidigt hende efternavn som mit eget. Vores søn blev samtidig døbt
Lucas - prøv at lege lidt med bogstaverne i det om mit navn...

> Kvikref er en fin lille oversigt, som er god for begyndere; den
> er et par år gammel og i dag ville jeg også nævne fx. kuser,
> yast2, redhat-gui-conf mv.

Listen skal så vidt muligt være uafhængig af Linux-distribution.

Men den kan da bruges som udgangspunkt for en større liste.

> [...]
>
>    iptables:
>               Indsætter regler for pakkehåndtering i kernen.
>               Anvendelse kræver overblik som fås
>               i packet-filtering-HOWTO
>
> Men vi besluttede, at der også skulle stå noget om, at
> der findes et programmer som "firestarter" og "lokkit", som
> benytter et GUI-vindue til at hjælpe brugeren med opsætning af en
> ikke helt urimelig filter-specifikation (selv om mit sprog her er
> skrækkeligt nok til at mange løber væk.)
>
> Så vidt jeg husker var der én eller to forfattere, som syntes
> at det var helt udenfor stilen at skrive om GUI-programmerne.

Selvfølgelig skal GUI-programmerne med.

>   En lille slutbemærkning:
>
> Det er et emne, som fascinerer mig meget (computeren - hvad laver
> den, hvad kan den, hvordan gør den), og jeg vil gerne arbejde
> mere med skrivningen, men det skal helst også udmønte sig i, at
> jeg kan tjene nogle penge på det - det er desværre nødvendigt.

De fleste forfattere har deres største indtægtskilde ved at afholde
foredrag, og ikke ved salg af selve bøgerne. Jeg har min ved at afholde
kurser, hvor jeg benytter det kursusmateriale, som jeg selv har skrevet.
--
De herligste hilsner     _/
                      __/ | +           Jeg  vil  leve i en verden,  hvor