Re: [BOG] Ideer til "Friheden ...". Øget overskuelighed.

Th Bernth wrote:

> Tak for den udmærkede liste, som, hvis du synes det er en god idé, vi
> (SSLUG-medlemmer) sikkert efterhånden kan få gjort længere.

Idéen er netop, at den ikke skal gøres længere. Måske skal nogen af
kommandoerne skiftes ud eller opdateres, men den skal ikke være større end
et enkelt A4-ark. Desuden skal skrifttypen heller ikke gøres mindre, for så
bliver det for svært at læse.

Jeg har en lignende side på vej til håndtering af vi/vim.

> Evt. kan den
>   (jævnfør Donalds indlæg) også udvides med en ekstra smal søjle, hvor
> der med et enkelt tegn angives, at her skal man være forsigtig og
> forstå, hvad man gør. Til at starte med sættes blot "?" i søjlen ud for
> alle kommandoer for at angive, at det er der ikke taget stilling til.

Jeg tror ikke, at der er plads, men jeg vil tage det med ved næste
opdatering af Kvikref'en.

>     Enten kan det blot sættes op således, at alle kan tilføje linier,
> eller der kan sættes en moderator/tovholder til at styre indholdet. Det
> skal jeg ikke kunne sige, - afhænger vel både af om der kan findes en
> sådan og om det skønnes nødvendigt. Evt. er det måske tilstrækkeligt med
> en søjle til e-mail-adr. på den, der sidst har rettet pågældende
> kommando. Jeg kan også tænke mig muligheden for at indrette listen på
> samme måde, som SSLUG-stavekontrol-ordlisten, hvor tilføjelser skal
> godkendes af (mindst) 2 andre medlemmer.

Der er ikke plads til flere søjler, men alle er velkommende til at udvide
den, hvis de lyster, men det bliver ikke indarbejdet i den udgave, som jeg
har på hjemmesiden http://www.chbs.dk/kurser/kvikref/

> Der skal selvfølgelig ikke stå for meget i beskrivelsen, men jeg kan
> ikke dy mig for at tilføje, at kommandoen "top" har givet mig god
> oversigt af den aktuelle anvendelse af swap-filen i en forbindelse med
> så høj diskaktivitet, at resten af systemet gik i knæ (herefter fyldte
> jeg helt op med RAM, hvilket jeg fluks (v.h.a. "top") kunne se hjalp
> gevaldigt).
> Du er velkommen til at tilføje for "top": "Angiver også samlet aktuel
> brug af RAM og swap-fil".

Jeg vil se, om jeg kan omformulere beskrivelsen ved næste opdatering.
--
De herligste hilsner     _/
                      __/ | +           Jeg  vil  leve i en verden,  hvor