Re: [BOG] XML-docbook

Peter Toft wrote:

> Det ville være rigtig godt at få mere ind om dette - bare skriv!

Ok, hur gör jag, praktiskt?
Jag menar i vilket format skall det skrivas i, Docbook SGML eller XML?
Eller något annat?
Vart gör jag av det färdiga dokumentet?
Av 'Friheden till...' att döma ligger DocBook som ett kapitel <chapter>.
Är det en lagom nivå att starta med <sect1>?

Kan jag bara maila ett dokument till någon, som sedan lägger in
det?

Eftersom jag inte kan skriva på danska blir det ett svenskt kapitel,
är det OK?

Skall det granskas av någon först?

Jag var nog lite övermodig när jag skrev detta, men tabell-beskrivning och
index skall jag nog få med, relationer får nog bli senare.

/Björn