Re: [BOG] XML-docbook

Peter Toft wrote:

> Jeg bikser med to andre måder at oversætte til HTML (for at se
> hvad der er). Følgende er fra MDK9.1;
>
> Jeps - jeg er meget grøn i de her værktøjer...

Hejsan!
Jag har inte följt denna grupp innan så jag ber om ursäkt om det
är ett uttjatat ämne...
Följande har hänt:
Jag har (på jobbet) en databas med ca 200 tabeller. Denna vill jag ha
dokumenterad varje natt, för att spegla eventuella förändringar.
(Bra t.ex. för projektmedlemmar att ha med sig vid installation av vårt
system)

Ett kommersiellt verktyg plockar ut tabelldefinitioner med nycklar och
relationer till en fil i XML-format. Sedan körs denna fil mot ett
XSL-stylsheet för att göra om den till DocBook-format, XML varianten.
Därefter genereras ett pdf-dokument, och 2 html-versioner, uppdelat på
<section> och som ett helt dokument, med hjälp av Saxon och Fop
(java båda två)

Min fråga är:
Finns det intresse av att jag dokumenterar hur jag gjorde detta? T.ex.
att inkludera det i DokBook kapitlet i 'Friheten att...'

Jag hade lite bekymmer med att få Fop att generera ut vad jag ville,
så nogon kan kanske ha någon hjälp av det.

Jag kan nog skriva ett skript som plockar ut motsvarande info från en
Postgresdatabas.

/Björn
sslug@sslug