XML/DocBook editor til Gnome2

Hej alle,

Fik lige dette link fra en gnomebuddy:
http://www.gnomedesktop.org/article.php?sid=1151. Ser temmeligt spændende
ud, og ligner lidt XXE, hvis der er nogen, der har prøvet den. Forskellen
er dog, at denne er udgivet under GPL, og er en del af Gnome Office. Jeg
er i gang med at downloade den nu, og vil vende tilbage med yderligere,
hvis der er interesse for det?

Hvad angår bogmødet, vil jeg foreslå vi under dette møde afholder en
lille BoF om XML editorer med særlig god anvendelse for DocBook XML. Er
der interesse for det?

For folk med interesse i integration af DocBook XML og OpenOffice, kan jeg
henvise til dette link: http://xml.openoffice.org/xmerge/docbook/. Bemærk
dog lige at det kræver OOo 1.1 Beta og en fungerende JRE. Det sidste har
givet mig hovedbrud: Lige meget hvad jeg gør, giver OOo 1.1Beta mig en
besked om, at min installerede version af Java, er defekt. Jeg har prøvet
med 1.4.1 og 1.4.0 med samme resultat. Hvis man giver OOo besked om, at
den skal benytte SDK-versionen, får man at vide, at der ikke findes en
fungerende JRE i JAVA_HOME! Det mærkelige er dog, at de javaversioner jeg
har prøvet, fungerer i OOo 1.0x. Jeg har sent en bugrapport til OOo.

--
Hilsen/Sincerely, Michael Rasmussen

En windows admin er en person, for hvem den største bedrift er, at
lave konfiguration af serveren med trial and error via en gui.