Foredrag om SVN + Emacs af Kenneth Geisshirt 15. dec 18-21

DKUUG indbyder til foredrag om Emacs + SVN af Kenneth Geisshirt

  Tirsdag d. 15. december 2009 kl 18:00-21:00
  På Symbion, Fruebjergvej 3, 2100 København Ø

Kenneth Geisshirt vil fortælle om hvordan han i 15 år har brugt
Emacs til at vedligeholde dele (tidsregistreringer, notater,
regnskaber, konfigurationsfiler) af hans liv via Emacs. Som
konsulent kommer Kenneth rundt mange steder og bruger SVN til at
holde styr på sine data.

Foredragssholder Kenneth Geisshirt skriver:

Jeg har brugt Emacs i et stykke tid efterhånden (15+ år), og jeg
vedligeholder dele af mit liv vha. programmet (tidsregisteringer,
notater, regnskaber, konfigurationsfiler). Som konsulent kommer jeg
rundt mange steder og ofte bruger jeg en af kundens computere. Det
betyder at jeg har valgt at have alle mine filer er underlagt
versionskontrol på en central server i et datacenter. Jeg har valgt
at bruge Subversion (SVN) da Emacs har god understøttelse for SVN.
Endvidere kan SVN tilgås over HTTP/HTTPS og kunders firewalls er
ingen hindring for mig. Foredraget vil dels gennemgå min
SVN-opsætning (server-delen) og hvordan versionskontrol bruges under
Emacs.

-------------------

Deltagelse er gratis for medlemmer af DKUUG og SSLUG.
Dette kan også gælde for andre foreninger, se
annoncering på de respektive foreningeres medlemslister eller
websider. For andre er der en entré på 50 kr per aften.

Tilmelding bedes sendt til sslug@sslug per email, med angivelse af
medlemskab af DKUUG, SSLUG eller anden forening, eller om
man ikke er medlem af nogen samarbejdende forening.

Man er velkommen til at videresende denne invitation til andre.

--
Vel mødt
Klub udvalget i DKUUG